سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله اینترنتی شهر اوریگامی کودک

نظر

 

فواید اوریگامی برای کودک2

تقویت دقت و مهارت کودکان با پیروی کردن از دستور العمل ها از فواید اوریگامی است

برای ساخت مجسمه های کاغذی با روش اوریگامی، یک برگ کاغذ باید به صورت مرحله به مرحله و بدون امکان گذر کردن از یک مرحله یا حذف مرحله قبلی تا شود

و لازم است از دستور العمل کار به دقت پیروی شود. این مهارتی است که لازمه بسیاری از مراحل زندگی برای کودکان و بزرگسالان است.

 

تقویت تمرکز و کمک به مهار استرس

اوریگامی می تواند به صورت یک فعالیت در تنهایی یا درجمع انجام شود و تا کردنها مکرر و تمرکز بر ساخت یک شکل مشخص؛ باعث رها شدن استرس و تنش های روزانه می شود.

 

تقویت مهارتهای اجتماعی

اوریگامی می تواند به صورت یک فعالیت گروهی در جمع خانواده و با حضور اعضای خانواده و یا در کلاس درس انجام شود

که موجب تقویت مهارت های اجتماعی کودکان و نزدیک شدن اعضای خانواده / کلاس درس به یکدیگر شود.

 

کمک به آموزش درس ریاضی

هنر اوریگامی قادر است تا مفاهیم هندسی و ریاضی مانند تبدیل شکل مربع به مثلث تنها با یک تا، آموزش مفهوم تقارن و مسائل پیچیده تر تا سطح دانشگاه را به کودکان و بزرگسالان آموزش دهد.

اوریگامی به جذاب کردن تدریس درس ریاضی و هندسه نیز کمک فراوانی می کند.

 

کمک به هماهنگی چشم ها و دستها

در اوریگامی لازم است دست ها و چشمها با هماهنگی کامل با هم کار کنند و این یک مهارت مهم در دسته بزرگی از مهارت ها از نواختن ساز گرفته تا رانندگی محسوب می شود!

بنابراین از فواید اوریگامی برای کودکان می توان هماهنگی چشم ها و دست ها را نام برد.

 

فعالیتی مثبت بدون نیاز به وسایل و امکانات خاص

اوریگامی یک تفرح خوب است که به حداقل امکانات و فضا نیاز دارد و نتیجه کار به سرعت در قالب یک مجسمه کاغذی به دست می آید که برای کودکان بسیار لذت بخش و جذاب است. بنابراین پیچیده نبودن استفاده از آن نیز از فواید اوریگامی برای کودکان است.

 

اوریگامی جایگزین مناسب برای بازی های کامپیوتری

ایجاد علاقه به ساخت شکل ها و مدلهای اریگامی و ترجیح دادن آن به انجام بعضی بازی های کامپیوتری و دیدن بعضی برنامه های تلویزیونی ، و … تا حد زیادی قابل ثبت و مشاهده بود.

این کارها با امکانات بسیار کمی انجام شد، تحقیقات علمی تر و بهتر دراین زمینه نیاز به امکانات بیشتری دارد ، که فعلا این امکانات را در اختیار نداریم .

ادامه دارد... .